2/02/2011

ΠΡΟΠΑΓΆΝΔΑ- ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Τα τελευταία χρόνια, έγραφε σε ανάλυση-άρθρο ο Γιάννης Mαυρής της Public Ιssue στην Καθημερινή (τυχαίο; Δεν νομίζω!) στις 19 Νοεμβρίου 2006 , το φαινόμενο της ανοικτά προπαγανδιστικής χρήσης των δημοσκοπήσεων, από τα Μέσα Ενημέρωσης, έλαβε πρωτοφανείς διαστάσεις.

Το γεγονός αυτό αποτελεί άλλη μια λυπηρή ελληνική ιδιομορφία. Οι δημοσκοπήσεις χρησιμοποιούνται από τα ΜΜΕ σε επιχειρήσεις «ψυχολογικού πολέμου» (PSYOPS), για την κατίσχυση στη μάχη των «εντυπώσεων»…..

Η εμπλοκή των δημοσκοπήσεων στον «πόλεμο της προπαγάνδας», που έχουν επιφέρει τα ΜΜΕ, με λίγες εξαιρέσεις, δεν είναι εύκολο να αντιμετωπισθεί. Δεν θα επιλυθεί δυστυχώς ούτε με την (απαραίτητη) θεσμική ρύθμιση, ούτε βεβαίως μπορεί να επιλυθεί με «καταστολή».

Είναι ζήτημα που αφορά πρωτίστως τη λειτουργία και την αυτοπροστασία της αξιοπιστίας των ΜΜΕ και των δημοσιογράφων. Την κυρίαρχη πολιτική κουλτούρα και δεοντολογία που ελλείπει.

Εκείνα τα ΜΜΕ που επέβαλαν την καθιέρωση της προπαγάνδας με τις δημοσκοπήσεις θα πρέπει επιτέλους να το σκεφτούν σοβαρά. Αυτά έγραφε στη Καθημερινή το 2006!

Την Κυριακή λοιπόν δημοσιεύθηκε με την ανάλογη προβολή σε τέτοιες περιπτώσεις ( αναδημοσίευση δηλαδή από όλα τα ΜΜΕ τα οποία τυχαία (?) έχουν «φορτωθεί» στην κρατική και ημικρατική διαφήμιση) το ….Βαρόμετρο (?) Ιουλίου της Public Issue για λογαριασμό του κ. Αλαφούζου , συγνώμη , της «Καθημερινής» και του «ΣΚΑΪ».

Η δημοσκόπηση διενεργήθηκε την καυτή πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου (1-5/7) όταν λόγω του ασφαλιστικού η κοινωνία ήταν σε αναβρασμό , το κομματικό ΠΑΣΟΚ σε ανοικτή θέση μάχης με την κυβέρνηση και η τελευταία επιστράτευε τον εκβιασμό της λίστας για να θέσει φραγμούς στις φωνές των ίδιων των βουλευτών της στο κοινοβούλιο που απειλούσαν να την «ρίξουν» σε λίγες ημέρες που θα ερχόταν το νομοσχέδιο στην ολομέλεια..

Η έρευνα λοιπόν που διενεργήθηκε (κατά την Public Ιssue ) σε ένα πανελλαδικό δείγμα 1.006 ατόμων στην ερώτηση «Ποια θεωρείτε καλύτερη κυβέρνηση για την χώρα» δίνει 25% στο ΠΑΣΟΚ και …. 4% στη ΝΔ (…….), παράσταση νίκης 50% στο ΠΑΣοΚ και …. 9% στη ΝΔ (……) και διάφορα άλλα δημοσκοπικά- προπαγανδιστικά ( όπως τα εννοούσε το 2006 ο κ. Μαυρής) ευτράπελα.

Προφανώς κατά μια διαβολική σύμπτωση , οι 36 ερευνητές και οι 3 επόπτες που ασχολήθηκαν στην έρευνα , «έπεσαν» επάνω στον ειδικό (δημοσκοπικό) τηλεφωνικό κατάλογο με τα κομματικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ που διαθέτει η Ιπποκράτους και η Μαρία Καρακλιούμη.

Κάθε άλλη εξήγηση θα πρέπει να θεωρηθεί όχι προσβολή αλλά βιασμός της νοημοσύνης μας.
Bookmark It

Add to BuzzAdd to Del.icio.usAdd to diggAdd to FacebookAdd to Google Bookmarks
Add to Mister WongAdd to NetscapeAdd to redditAdd to Stumble UponAdd to Technorati
Add to Tip'dAdd to TwitterAdd to Yahoo My Web
Hide Sites
« Παλαιότερα άρθρα
Νεότερα άρθρα »

15 Σχόλια

1.
Ο/Η trellakias λέει:
13 Ιουλίου 2010 στις 07:08

Είναι παρατηρημένο πως ο πόλεμος της ψυχολογίας των μαζών είναι ολόκληρη επιστήμη! Πρέπει να καταλάβουμε πως έγινε ολόκληρος αγώνας για να μπορέσει να αποδομηθεί το καθεστώς και η σκέψη Καραμανλή από την ελληνική κοινωνία, εδώ και 3 περίπου χρόνια. Είναι ηλίου φαεινότερο πως το πολιτικοοικονομικό κατεστημένο της χώρας, καθώς και οι ξένοι «προστάτες» μας, έδωσε «μάχες» για την απομάκρυνση του μη «ελεγχόμενου» ηγέτη Καραμανλή, με όλα τα όπλα, με όλες τις δυνάμεις , εγχώριες και ξένες βοήθειες, συστρατευόμενες όλες στον αγώνα! Έπρεπε να φύγει, ώστε να έρθει ο λιγότερο άτεγκτος, ο εύκολος, αυτός που μπορούσε να συνεχίσει την εξωτερική πολιτική του τάπερμαν με το περιβόητο και ιστορικό πια «ευχαριστώ την Αμερική» στην εθνική ντροπή των Ίμια, την οικονομική πλήρη υποδούλωση του κράτους στην Τρόικα των εξαρτημένων από το σοσιαλιστικό ΔΝΤ. Όλοι αυτοί που ακόμα και τώρα πολεμούν καθετί που θυμίζει το προηγούμενο, το εθνικό , το πατριωτικό, από όπου κι αν προέρχεται. Πολεμούν τον Σαμαρά γιατί βλέπουν πως με το εκκωφαντικό του ΟΧΙ στο σχέδιο τους για την οικονομική υποδούλωση της χώρας, γεννιέται μια νέα περίπτωση Καραμανλή, που μπορεί να γίνει πρόβλημα μελλοντικά! Άλλωστε όλα τα πουλημένα τομάρια του κατεστημένου, οι οπλίτες γενίτσαροι, οι δημοσιοκάφροι, τα εντεταλμένα όργανα της ντόπιας και ξένης οικονομικής ολιγαρχίας του ευρώ και του δολαρίου, απεργάζονται την πλήρη ισοπέδωση της εθνικής ταυτότητας, του φρονήματος του Έλληνα. Είτε με τα εμετικά, στερούμενα πάσης λογικής, πληρωμένα δημοσιεύματα ή τηλεοπτικά ρεπορτάζ, είτε με τις «έγκυρες» δημοσκοπήσεις από εταιρίες που ανήκουν σ’ αυτούς που διαπλέκονται, προσπαθούν κυρίως την απαξίωση του κεντροδεξιού χώρου, που και πάλι φαντάζει επικίνδυνο εμπόδιο στα σχέδια τους. Βλέπουν την δύσκολα πια καλυπτόμενη ηλιθιότητα, ανικανότητα της μαριονέτας που επέβαλαν στην χώρα, και καταλαβαίνουν πως οι πολιτικές ημέρες του λιγοστεύουν, άρα «τζάμπα» οι προσπάθειες τους, τόσο σε χρήμα, όσο και σε χρόνο! Με την πολιτική εξόντωση του Κώστα Καραμανλή, πίστευαν πως η άνοδο της θυγατέρας στην ηγεσία θα παίζανε χωρίς αντίπαλο! Και πάλι το κόλπο grosso του Κώστα Καραμανλή, με την έμμεση υποστήριξη του Αντώνη Σαμαρά, τους πήρε τον «αγώνα» μέσα από τα χέρια! Έτσι εξηγείται και η εμμονή τους στην πολεμική εναντίον του, και του επίγονου του Αντώνη. Πάλι δεν μπορούν να περάσουν την έντονα αντεθνικά και συνάμα οικονομικά θετική για αυτούς πολιτική τους. Η έντονη ανικανότητα του πασοκικού κατεστημένου, υπό τις εντολές του νομίζοντας ότι πρωθυπουργεύει, παίρνει «ανάσες επιβίωσης» από τα τελευταία όπλα που έχουν στην φαρέτρα τους, οι προστάτες του, τις δημοσκοπήσεις του θέρους, ώσπου να έρθει το φθινόπωρο, και ο «θεριστής» λαός, από τα έντονα, ανυπέρβλητα οικονομικά προβλήματα, θα προβεί στον πολιτικό του «θερισμό»!
Υπομονή, τα καλύτερα έπονται! Το «μακιγιάρισμα» της ανικανότητας από τους προστάτες του ξεφτίζει, και ο «βασιλιάς» θα βγει γυμνός, μόνο με την ανικανότητα του, και την απύθμενη βλακεία του!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: